Instrumentar de tehnici terapeutice creative

0 opinii / Scrie o opinie

  • Pret: 129,00 lei

Adaugă in Wishlist

Volumul de față este plin de resurse valoroase – informații, idei și tehnici creative care să-i inspire și să-i susțină pe terapeuții care lucrează cu copii cu traume relaționale sau de dezvoltare. Bazându-se pe diferite modele terapeutice oferite de școlile contemporane de psihoterapie (sistemică, psihodinamică, neurobiologică, cognitiv-comportamentală și psihoterapia bazată pe atașament), Karen Treisman explică impactul traumei asupra copiilor, adolescenților și familiilor acestora, arătând modul în care efectele pot fi regasite în diferite simptome cum ar fi coșmarurile, dificultățile de somn, dezechibru emoțional, episoade de furie explozivă. Teoriile și strategiile terapeutice sunt acompaniate de peste 100 de fișe de lucru, fotografii și ilustrații ce pot fi folosite de practicieni. Cartea este utilă nu numai psihoterapeuților care lucrează cu copii și adolescenți, ci și profesorilor, psihologilor, părinților, asistenților maternali, tutorilor, părinților adoptivi și personalului ce lucrează în centrele de tratament. Karen Treisman este psiholog clinician și psihoterapeut și publicat numeroase carți despre abordarea clinică a traumei relaționale. Conduce Centrul de consultanță Safe Hands and Thinking Minds Patrick a adus în casă un melc din grădină. În loc să‑i spună: „Ieși cu chestia aia murdară din casă!", mama sa adoptivă i‑a zis: „Ia te uită! Cum se numește acest melc?" Patrick a răspuns: „Domnul Lipicilă". Pentru a impune limitele, ținând totodată cont de perspectiva lui Patrick și de puterea parentajului prin joacă, Janice a spus: „E un nume excelent — ce‑ai zice să mergem să ne jucăm cu domnul Lipicilă afară? Melcii se simt cel mai bine afară — pe pământ și lângă copaci. Nu le place să stea înăuntru. Pe urmă, putem să‑l desenăm pe domnul Lipicilă sau să‑i facem niște poze. Cum ți se pare această idee?" Maxine avea un coșmar recurent în care se îneca în cada de baie. După ce a parcurs niște tehnici de procesare și integrare, și‑a externalizat coșmarul sub forma unui val uriaș care o lăsa fără suflare. A desenat valul care o copleșea și a reflectat apoi la cum se simțea din punct de vedere emoțional, senzorial și fizic atunci când era copleșită de val. Maxine s‑a desenat apoi sărind și făcând surfing pe val. De asemenea, a învățat și exerciții de respirație și relaxare, imaginându‑și apoi cum se scurge valul și toată apa se transformă în ciocolată caldă. Cuprins Capitolul 1 Introducere în modul de folosire a cărții, principiile sale călăuzitoare și raționamentul care stă la baza sa Capitolul 2 Instrumente pentru a susține evaluarea și construirea unei relații cu persoanele tinere Capitolul 3 Crearea unui cadru multinivelar de siguranță (siguranță internă, emoțională, fizică, percepută) Capitolul 4 Strategii pentru susținerea copiilor cu traume relaționale și de dezvoltare pentru a‑și identifica, numi, exprima și regla trăirile emoționale Capitolul 5 Practici bazate pe speranță, reziliență și puncte forte Capitolul 6 Întărirea și susținerea relațiilor „părinte–copil", a încrederii relaționale și a legăturilor interpersonale Capitolul 7 Echipa din jurul familiei: cum să avem grijă de cei ce au grijă Capitolul 8 Strategii pentru a înțelege, a reduce și a răspunde la izbucniri emoționale, crize de furie, mânie și expresii ale instabilității emoționale Capitolul 9 Susținerea copiilor care au coșmaruri și dificultăți de somn Capitolul 10 Pregătirea, planificarea, exprimarea și reflecția cu privire la încheieri, schimbări, despărțiri și tranziții Mulțumiri Bibliografie Fișe de lucru Fișa de lucru 2.1 Întrebări și arii de evaluare atunci când faceți o evaluare centrată pe atașament și traumă Fișa de lucru 2.2 Bucăți din mine Fișa de lucru 2.3 Puzzle‑ul „Totul despre mine" Fișa de lucru 2.4 Colaj „Totul despre mine" Fișa de lucru 2.5 Curcubeul „Totul despre mine" Fișa de lucru 2.6 Genograme și genograme culturale Fișa de lucru 2.7 Idei de exerciții ce presupun completarea de propoziții Fișa de lucru 2.8 Lampa lui Aladin Fișa de lucru 2.9 Vrăjitorul dorințelor sau Dragonul visurilor Fișa de lucru 3.1 Când nu mă simt în siguranță/când mă apăr Fișa de lucru 3.2 Factori declanșatori multinivelari Fișa de lucru 3.3 Explorarea sentimentului de siguranță Fișa de lucru 3.4 Explorarea sentimentului și noțiunii de siguranță — continuare Fișa de lucru 3.5 Explorarea simțurilor Fișa de lucru 3.6 Mâna mea senzorială Fișa de lucru 3.7 Lucruri care mă „mănâncă" (precum o insectă)(factori declanșatori) Fișa de lucru 3.8 Lucruri care‑mi apasă butoanele (mă fac să pierd controlul) Fișa de lucru 3.9 Cartonașe pentru ancorare, alinare și reglare Fișa de lucru 3.10 Caracatița opțiunilor Fișa de lucru 3.11 Cufărul meu cu comori Fișa de lucru 3.12 Cartonaș de coping — exemplu Fișa de lucru 3.13 Cartonaș de coping ce poate fi completat Fișa de lucru 4.1 Îmi dau seama când… simte… pentru că îmi arată acest lucru prin… Fișa de lucru 4.2 Îmi dau seama când simt… pentru că arăt acest lucru prin… Fișa de lucru 4.3 Un puzzle al emoțiilor Fișa de lucru 4.4 Un puzzle în formă de persoană pentru a reprezenta diverse emoții Fișa de lucru 4.5 Mozaicul emoțiilor Fișa de lucru 4.6. Cutia emoțiilor Fișa de lucru 4.7 Cartonașele sentimentelor și emoțiilor Fișa de lucru 4.8 Tabelul cuvintelor ce denumesc emoții Fișa de lucru 4.9 (Folosind metafore) Furia este… Fișa de lucru 4.10 (Folosind metafore) tristețea este… Fișa de lucru 4.11 (Folosind metafore) Fericirea este… Fișă de lucru 4.12 (Folosind metafore) Îngrijorarea este… Fișa de lucru 4.13 Desenați sau folosiți plastilină pentru a ilustra diverse emoții pe fețele de mai jos Fișa de lucru 4.14 Roata sentimentelor sau emoțiilor Fișa de lucru 4.15 Când ai capul plin de gânduri și emoții Fișa de lucru 4.16 Casa sentimentelor și emoțiilor Fișa de lucru 4.17 Televizorul și canalele emoțiilor și sentimentelor Fișa de lucru 4.18 Colorează, desenează sau fă o schiță a locului și felului în care simți în corpul tău emoțiile de bază Fișa de lucru 4.19 Termometrul sentimentelor și emoțiilor Fișa de lucru 4.20 Gânduri, emoții, senzații fizice și comportamente Fișa de lucru 4.21 Cap, minte și mâini Fișa de lucru 4.22 Jurnalul gândurilor, emoțiilor, acțiunilor și senzațiilor Fișa de lucru 5.1 Credințe de bază Fișa de lucru 5.2 Gânduri și sentimente magnetice Fișa de lucru 5.3 Reîncadrare pozitivă și alternative la exprimările de tipul „Nu face asta", „Nu mai…" și „Nu" Fișa de lucru 5.4 Listă de sintagme și descriptori pozitivi Fișa de lucru 5.5 Reflectez asupra calităților și punctelor mele forte Fișa de lucru 5.6 Obiective SMART Fișă de lucru 5.7 Jurnalul cufărului meu cu comori Fișa de lucru 5.8 Daruri pe care le‑am primit și daruri pe care le pot oferi celorlalți Fișa de lucru 5.9 „Îmbutelierea" momentelor speciale Fișa de lucru 5.10 Puzzle‑ul calităților Fișa de lucru 5.11 Mozaicul calităților Fișa de lucru 5.12 Steaua punctelor forte Fișa de lucru 5.13 Tehnica de terapie narativă Copacul Vieții Fișa de lucru 5.14 Capsula timpului Fișa de lucru 5.15 Lampa lui Aladin Fișa de lucru 5.16 Vrăjitorul dorințelor sau dragonul visurilor Fișa de lucru 5.17 Abordarea bazată pe puncte forte: cum se scrie o scrisoare de apreciere a calităților Fișa de lucru 6.1 Cum să fiu în siguranță Fișa de lucru 6.2 Exercițiu despre emoțiile de bază și istoricul emoțiilor Fișa de lucru 6.3 Cum să ascult cu creierul și corpul: a fi atent la multiplele niveluri și nuanțe ale comunicării Fișa de lucru 6.4 Explorând natura și calitatea relației părinte–copil Fișa de lucru 6.5 Asemănări, deosebiri și puncte comune Fișa de lucru 6.6 Relația noastră atunci, acum și în viitor Fișa de lucru 6.7 „Îmbutelierea" momentelor speciale Fișa de lucru 6.8 O capsulă a timpului pentru relația noastră Fișa de lucru 6.9 Dorința mea pentru mine, pentru tine și pentru relația noastră Fișa de lucru 6.10 Abordarea bazată pe puncte forte: cum se scrie o scrisoare de apreciere focalizată pe relație Fișa de lucru 6.11 Hrănirea și întărirea relației noastre Fișa de lucru 7.1 Când nu mă simt în siguranță și am nevoie să mă protejez Fișa de lucru 7.2 Reflectez și reprezint vizual cum mă simt în momentele cele mai bune și cele mai rele Fișa de lucru 7.3 Îmi dau seama când mă simt epuizat/stresat, pentru că arăt acest lucru prin… Fișa de lucru 7.4 Cum îmi umplu rezervoarele emoționale, fizice, cognitive și spirituale Fișa de lucru 7.5 Ce mă face să mă simt bine și recompensat? Fișa de lucru 7.6 Factori declanșatori multinivelari Fișa de lucru 7.7 Puncte sensibile și factori declanșatori legați de o anumită situație/un anumit comportament Fișa de lucru 7.8 Jurnalul cufărului meu cu comori Fișa de lucru 7.9 Cartonașe cu idei de ancorare, alinare și echilibrare Fișa de lucru 7.10 Cartonaș de coping — model Fișa de lucru 7.11 Promisiunea și planul meu de a avea grijă de mine Fișa de lucru 8.1 Furia este… (folosind metafore) Fișa de lucru 8.2 Cum arată…? Fișa de lucru 8.3 Îmi dau seama când simt… pentru că o arăt prin… Fișa de lucru 8.4 Colorează, desenează sau creează pentru a arăta unde și cum simți emoțiile în corp Fișa de lucru 8.5 Externalizarea și întrebările inspirate din terapia narativă Fișa de lucru 8.6 Punctele forte (avantajele) și riscurile (dezavanta‑jele) exprimării furiei Fișa de lucru 8.7 Jurnalul gândurilor, emoțiilor și acțiunilor — activități de reflecție Fișa de lucru 8.8 Răspunsuri diferite și reflecție Fișa de lucru 8.9 Oala emoțiilor ce fierb 11 Fișa de lucru 8.10 Termometrul sentimentelor și emoțiilor Fișa de lucru 8.11 Consolidarea și susținerea dezvoltării funcțiilor executive și abilităților cognitive Fișa de lucru 9.1 Grija este (exprimare metaforică)... Fișa de lucru 9.2 Luptătorul meu ninja împotriva coșmarurilor Fișa de lucru 10.1 Când nu mă simt în siguranță/mă apăr Fișa de lucru 10.2 Atunci, acum, în viitor Fișa de lucru 10.3 Idei și teme de discuție pentru terminarea terapiei Fișa de lucru 10.4 Capsula timpului… Fișa de lucru 10.5 „Îmbutelierea" momentelor speciale Fișa de lucru 10.6 Magneții gândurilor, emoțiilor și senzațiilor Fișa de lucru 10.7 Cufărul cu lecții, momente și amintiri Fișa de lucru 10.8 Dorințele mele pentru mine însumi, pentru ceilalți, pentru lumea întreagă Fișa de lucru 10.9 Lampa lui Aladin Fișa de lucru 10.10 Cum să am grijă de mine, să mă întăresc și să continui călătoria Fișa de lucru 10.11 Abordarea bazată pe puncte forte: scrierea unei scrisori de apreciere Fotografii Fotografia 2.1 Desen realizat împreună Fotografia 2.2 Un exercițiu de tip „mâzgălitură" la care sunt folosite creioane și plastilină Fotografia 2.3 Fiecare dintre păpușile incluse într‑o matrioșka reprezintă un alt aspect al personalității sau identității copilului Fotografia 2.4 O păpușă de tipul „Totul despre mine", desenată cu ajutorul creioanelor colorate Fotografia 2.5 Un copil indică lucrurile care îi plac și fac parte din identitatea sa folosind un glob pământesc — Lumea lui Charlotte Fotografia 2.6 Un adolescent își exprimă preferințele și interesele pe un zid al identității desenat în stil graffiti Fotografia 2.7 Un copil își exprimă preferințele și interesele pe benzile unui curcubeu, iar pe nori indică lucrurile pe care le găsește dificile Fotografia 2.8 Un colaj „Totul despre mine" Fotografia 2.9 Un puzzle „Totul despre mine" sub forma unei persoane (vezi modelul din Fișa de lucru 2.3) alături de un colaj foto „Totul despre mine" Fotografia 2.10 Un joc „Totul despre mine" folosind dulciuri colorate Fotografia 2.11 Un puzzle „Totul despre mine" Fotografia 2.12 Povestea numelui meu Fotografia 2.13 Inițialele numelui meu sub formă de desen Fotografia 2.14 Genogramă realizată cu ajutorul figurinelor Fotografia 2.15 Hartă eco realizată cu ajutorul abțibildurilor reprezentând persoane Fotografia 2.16 Autoportret al unui copil care se descrie pe el însuși ca fiind „cu pete pe față, urât, cu nasul mare și colți" Fotografia 2.17 Măști ale sentimentelor „înăuntru/afară" Fotografia 2.18 Desen de tip portret dublu Fotografia 2.19 Sculptură a familiei pe bază de figurine Fotografia 2.20 Desenul familiei realizat de un copil Fotografia 2.21 O reproducere a lumii unui copil realizată în nisip Fotografia 2.22 O imagine a trecutului, prezentului și viitorului Fotografia 2.23 Durerea de cap externalizată pe o păpușă Fotografia 2.24 LEGO și plastilină pentru a măsura sentimentele Fotografia 2.25 Bile de plastilină pentru a măsura sentimentele Fotografia 2.26 Lichid colorat mai intens sau mai puțin intens pentru a măsura sentimentele Fotografia 2.27 Materiale folosite pentru o axă a timpului incluzând evenimente recente Fotografia 2.28 Lanțul evenimentelor Fotografia 2.29 Lanțul evenimentelor folosind piese de domino Fotografiile 3.1, 3.2 Fețe de perne decorate cu desene ale locului sigur Fotografia 3.3 Un poster/montaj foto al locului sigur Fotografia 3.4 Hărți diferențiate ale corpului atunci când copilul se află în locul său sigur versus atunci când pe copil îl vizitează furia: „Cum m‑am simțit aseară când…" și „Cum mă simt când sunt în locul meu sigur" Fotografia 3.5 Locul sigur imaginar al unei sirene magice Fotografia 3.6 O poartă a zânelor și o cheie magică pentru a pătrunde în locul sigur Fotografia 3.7 Un loc sigur pentru Lila Fotografiile 3.8–3.10 Diferite elemente de siguranță care pot fi încorporate într‑o povestire pe tema siguranței Fotografiile 3.11 și 3.12 Exteriorul și interiorul propriei mele cutii senzoriale a stării de calm Fotografia 3.13 Câteva obiecte dintr‑o cutie senzorială Fotografia 3.14 O persoană imaginară de încredere alcătuită din diverse părți și calități Fotografia 3.15 O sculptură a unei persoane de încredere Fotografia 3.16 Înger păzitor Fotografia 3.17 Breloc cu reprezentarea unei persoane speciale Fotografia 3.18 Păpuși de hârtie ce reprezintă echipa din jurul copilului Fotografia 3.19 Colaj inspirat de Nelson Mandela Fotografia 3.20 și 3.21 Creații din nisip reprezentând niște jucărele vesele Fotografia 3.22 Reprezentare folosind miniaturi ale persoane‑ lor din echipa din jurul copilului Fotografia 3.23 O recreere anonimizată a eco‑hărții echipei din jurul copilului Fotografia 3.24 Barca de salvare și persoanele de sprijin ale copilului Fotografia 3.25 Primele stadii ale unui scut al siguranței și calităților (de la stânga la dreapta: intuiția mea/credința mea/creierul meu — sunt deștept/prietenii mei) Fotografiile 3.26–3.28 Fișele de lucru „Ce mă mănâncă" sau „Cine‑mi apasă butoanele" Fotografia 3.29 „Palma mea de protecție" (pe degete, de la stânga la dreapta: frumos, autoîmbrățișare, cutie senzorială, respirație, sună un prieten) Fotografia 3.30 Caracatița opțiunilor Fotografia 4.1 Un mozaic al trăirilor sub formă de puzzle Fotografia 4.2 Un mozaic al trăirilor sub formă de desen (mânios, speriat, frustrat, trist, obosit, fericit,invidios) Fotografia 4.3 Exprimarea diverselor trăiri prin nisip colorat Fotografia 4.4 Un borcan al trăirilor contradictorii (furie, speranță, trist, derutat, mândru) Fotografia 4.5 O cutie a trăirilor contradictorii Fotografia 4.6 Biscuiți decorați cu diverse expresii faciale Fotografia 4.7 Un colaj cu tema „Frica este…" Fotografia 4.8 O față a emoțiilor realizată din plastilină Fotografia 4.9 Fețe reprezentând emoții, realizate din baloane Fotografia 4.10 Măști ale sentimentelor interior/exterior Fotografia 4.11 Un portret dual (interior/exterior ) Fotografia 4.12 Joc cu sârmulițe plușate, folosind furia drept exemplu Fotografiile 4.13 și 4.14 Jocul „Ghicește emoția" Fotografiile 4.15 și 4.16 Un model 3D al capului uman cu gânduri și emoții pozitive și negative (în curs de realizare): „Dacă s‑ar uita cineva în capul meu, ar vedea/ar auzi…" Fotografia 4.17 O plan șă a sent iment elor cu materiale expresive Fotografia 4.18 Un grafic tip plăcintă folosind materiale expresive Fotografia 4.19 O construcție LEGO în care fiecare culoare reprezintă un sentiment Fotografia 4.20 Borcane în culori diferite reprezentând grade diferite de intensitate Fotografia 4.21 Aruncarea unor materiale lipicioase pe o planșă a emoțiilor Fotografia 4.22 Începutul unui joc de tip Twister al emoțiilor Fotografia 4.23 Un vulcan din plastilină și material textil, folosit pentru a explora externalizarea „furiei":„Lava Livia" și „Bogdan Vulcan" Fotografia 4.24 Un exercițiu de conturare a corpului Fotografia 4.25 Cum și unde se simt în corp emoțiile de bază Fotografia 4.26 Senzațiile corporale însemnate pe corpul unei păpuși Fotografia 4.27 Folosirea scalelor pentru a marca intensitatea cu ajutorul pieselor de LEGO Fotografia 4.28 Folosirea scalelor pentru a marca intensitatea,cu forme din plastilină de diverse dimensiuni Fotografia 4.29 Folosirea scalelor pentru a marca intensitatea cu ajutorul motorului emoțiilor Fotografia 4.30 Furia externalizată sub numele și înfățișarea lui „Spike, rechinul țepos" Fotografia 4.31 Externalizarea fericirii sub formă de artificii pe o coală de hârtie pictată Fotografia 4.32 Creație pe tema „fluturașii din stomacul meu" Fotografiile 5.1 și 5.2 Cufere mai pline și mai goale Fotografia 5.3 Ochelarii prin care este observată lumea Fotografia 5.4 Magnetul gândurilor negative Fotografia 5.5 Masca cu ochelari pozitivi Fotografia 5.6 Joc despre calități folosind ilustrații sub formă de bomboane Fotografia 5.7 Jurnalul momentelor de fericire Fotografia 5.8 Cutia amintirilor Fotografia 5.9 Borcanul amintirilor Fotografia 5.10 Mozaicul punctelor forte Fotografia 5.11 Turnul sau zgârie‑nori ai punctelor forte Fotografia 5.12 Perna calităților Fotografia 5.13 Puzzle‑ul calităților Fotografia 5.14 O hartă a corpului cu puncte forte și calități Fotografia 5.15 Steaua punctelor forte Fotografiile 5.16 și 5.17 Fața și spatele unui ursuleț de pluș inscripționat Fotografia 5.18 Stelele punctelor forte Fotografia 5.19 Cutia de bomboane a calităților copilului Fotografia 5.20 Scoica din pluș cu perle Fotografia 5.21 Un acronim pozitiv al numelui copilului Fotografia 5.22 Portret pozitiv Fotografia 5.23 Fulgul de nea al punctelor forte Fotografia 5.24 Bijuterii ale punctelor forte, în care fiecare culoare reprezintă câte un punct forte Fotografia 5.25 Brățări pe care sunt scrise cu carioca diverse puncte forte Fotografia 5.26 Mâna stimei de sine Fotografia 5.27 Însuflețirea răspunsurilor Fotografia 5.28 Creație pe tema „Sunt în stare" Fotografia 5.29 Domnul Oglindă (încrederea externalizată) Fotografia 5.30 Colaj ilustrând un limbaj corporal ce denotă încredere în sine Fotografia 5.31 Un poster tip colaj despre Nelson Mandela Fotografia 5.32 Un copil arată cum este imobilizat de un lanț cu ghiulea Fotografia 5.33 Pietre care arată ce griji îl apasă pe copil Fotografia 5.34 O fetiță închisă într‑o colivie și îngrădită de cuvintele scrise pe gratiile coliviei Fotografia 5.35 Un copil ce se simte strivit sub pantoful cuiva Fotografia 5.36 Reprezentare vizuală a unei fete tatuate cu termeni negativi față de o versiune a ei mai încrezătoare și purtând mesaje pozitive Fotografia 5.37 Cuvintele negative dispar într‑un balon Fotografia 5.38 Dezlipirea etichetelor cu termeni peiorativi Fotografia 5.39 Apărat de o bulă de protecție Fotografia 5.40 Un înger păzitor și o creatură magică protejează o fetiță ce a fost asaltată de cuvinte negative, pe care aceștia le îndepărtează Fotografia 5.41 O capsulă a timpului și scrisori către eul meu din viitor Fotografia 5.42 Obiecte pentru a reprezenta visuri, speranțe și dorințe Fotografia 5.43 Un desen despre trecut, prezent și viitor Fotografiile 5.44 și 5.4 Reprezentări creative ale Copacului Vieții Fotografia 6.1 Cutia amintirilor speciale Fotografia 6.2 Cufărul cu comori relaționale Fotografia 6.3 Jurnalul al momentelor de strălucire Fotografia 6.4 Mozaic al lucrurilor pozitive dintr‑o relație Fotografia 6.5 Turnul punctelor forte dintr‑o relație Fotografia 6.6 O cutie de bomboane de ciocolată ce reprezintă punctele forte Fotografia 6.7 Stelele punctelor forte dintr‑o relație Fotografia 6.8 O listă în ordine alfabetică a acelor lucruri apreciate la o altă persoană Fotografia 6.9 O capsulă a timpului cu amintiri și momente speciale Fotografia 6.10 Lucruri pe care le apreciez la familia mea Fotografia 6.11 Poster „20 de motive pentru care te iubesc" Fotografia 6.12 O zi lipsită de probleme, petrecută împreună cu familia luptând împotriva violenței Fotografia 6.13 Cum să ai grijă de grădina/floarea relației Fotografia 6.14 Reprezentare vizuală a citatului: „Relațiile nu există doar când vremea e frumoasă, însă doi oameni pot împărți o umbrelă, făcând față unei furtuni" (autor necunoscut) Fotografia 6.15 Sculptură: Părțile cele mai bune și cele mai rele ale relației noastre Fotografia 6.16 Colaj: Părțile cele mai bune și cele mai proaste ale relației noastre Fotografia 6.17 Sticla de votcă dintre părinte și copil Fotografia 6.18 Zidul dintre părinte și copil Fotografia 6.19 Externalizarea conflictului și a ceței roșii Fotografia 6.20 Sus‑Jos‑ul relației Fotografia 6.21 Labirintul călătoriei relaționale Fotografia 6.22 Cursa cu obstacole a relației Fotografia 6.23 Dorințe pentru mine însumi Fotografia 6.24 Poarta magică spre un viitor mai bun și îndeplinirea speranțelor și visurilor Fotografia 6.25 Amprentele familiei Fotografia 6.26 Pernă decorată cu fotografii și amintiri de familie Fotografia 6.27 Copacul mâinilor familiei Fotografia 6.28 Brelocuri cu membrii familiei Fotografia 6.29 Mulaje relaționale Fotografia 6.30 Balonașe suflate de la o persoană la cealaltă Fotografia 6.31 Crearea unei povești împreună Fotografia 7.1 Piesele din puzzle‑ul identității mele Fotografia 7.2 O reprezentare vizuală a identității și priorităților mele înainte să devin asistent maternal Fotografia 7.3 Un scut al identității Fotografia 7.4 Pătură cu imagini ale persoanelor de suport Fotografia 7.5 Cerc al priete Fotografia 7.6 Barca de salvare și susținătorii persoanei Fotografia 7.7 Plasa de siguranță cu prietenii persoanei Fotografia 7.8 Colaj pe tema grijii față de sine Fotografia 7.9 Ce mă face să mă simt bine, să mă simt recompensat Fotografiile 7.10 și 7.11 Colaj de citate inspiraționale Fotografia 8.1 Păpuși matrioșka folosite pentru a reprezenta diversele emoții din spatele furiei/apărărilor Fotografia 8.2 Lanțul de hârtie al evenimentelor Fotografia 8.3 Efectul de domino în lanțul evenimentelor Fotografia 8.4 Când apa dă pe dinafară Fotografia 8.5 Poster pe tema: „Cu mâinile nu lovim. Iată la ce ne folosim mâinile" Fotografia 8.6 Joc cu sârmulițe plușate pe tema furiei Fotografia 8.7 Colaj pe tema furiei Fotografia 8.8 Imagine în nisip pe tema furiei Fotografia 8.9 Harta corpului: în stânga — cum se simte furia în corp; în dreapta — cum se simte starea de calm și relaxare în corp Fotografia 8.10 Furia externalizată sub formă de tornadă Fotografia 8.11 Un desen al unui copil ce face surfing pe o mare cu valuri înalte Fotografia 8.12 Un cap cu gânduri înainte, în timpul și după incident Fotografia 8.13 Exprimarea diferitelor părți sub forma unei păpuși Fotografia 8.14 Mușchii exersați față de cei care nu sunt exersați Fotografia 8.15 Cum este să fii blocat de către un lanț cu ghiulea Fotografia 8.16 Zidul în care este prinsă furia Fotografia 8.17 Joc de rol cu marionete — cum să rămâi la fel de bine ancorat ca un copac Fotografiile 8.18 și 8.19 Ilustrarea ideii că odată spuse, cuvintele sunt mai greu de retras Fotografia 8.20 Un cartonaș de coping Fotografia 8.21 Un cufăr cu instrumente Fotografia 8.22 Superputerile mele de liniștire Fotografia 8.23 Caracatița opțiunilor Fotografia 8.24 Cuburile de gheață pentru răcorire Fotografia 8.25 Furia externalizată prin rechinul numit „Spike, rechinul răutăcios" Fotografia 9.1 Exerciții de relaxare folosind un robot și o jucărie de pluș Fotografia 9.2 O păpușă Huggee Miss You Fotografiile 9.3 și 9.4 Spălatul pe dinți și rutina de culcare sub formă de listă vizuală Fotografia 9.5 Brelocuri cu figuri umane Fotografia 9.6 Jocul de‑a ascunsul/găsitul păpușilor Fotografia 9.7 O cutie a grijilor/coșmarurilor Fotografia 9.8 Un jurnal al grijilor/coșmarurilor Fotografia 9.9 Diverși monștri și devoratori de griji Fotografia 9.10 O cutie a calmului și relaxării, decorată cu imaginea unei zâne și cu pene, norișori și praf magic Fotografia 9.11 Poster al lucrurilor plăcute și fericite Fotografiile 9.12 și 9.13 Perne cu imagini ale locului sigur Fotografia 9.14 Accesorii pentru un somn odihnitor Fotografia 9.15 Desen al persoanelor de suport luptând împotriva coșmarului reprezentat de o mână cu gheare Fotografia 9.16 Un poster cu anunțul : „ Zonă liberă de coșmaruri! Nu intrați!" Fotografia 9.17 Desen al unui copil apărat de bula sa de protecție Fotografia 9.18 Spray magic împotriva coșmarurilor Fotografia 9.19 Supraviețuind valului prin surfing Fotografia 9.20 Rescrierea scenariului unui coșmar prin imagerie Fotografia 9.21 Fluturii din stomacul meu Fotografia 10.1 Roata emoțiilor pe tema încheierilor Fotografia 10.2 Borcanul cu nisip reprezentând emoțiile Fotografia 10.3 Mozaicul de emoții stârnite de încheiere Fotografia 10.4 Susul și josul relației Fotografia 10.5 Labirintul călătoriei relaționale Fotografia 10.6 Cursa cu obstacole a relației Fotografia 10.7 Obstacolele depășite Fotografia 10.8 Schimbările făcute Fotografia 10.9 Gânduri, amintiri și momente pe care aș vrea să le atrag cu magnetul meu Fotografia 10.10 Mozaic de lecții și amintiri Fotografia 10.11 Turnul terapeutic al lecțiilor și amintirilor Fotografia 10.12 Capsula timpului și scrisoarea către eul viitor Tabel Tabelul 2.1 Întrebări și arii de evaluare Ilustrații Ilustrația 3.1 Pântecele ca o zonă de război Ilustrația 3.2 Ape infestate de rechini Ilustrația 3.3 O insulă pustie Ilustrația 8.1 Copilul interior dincolo de apărările și strategiile sale de supraviețuire Figuri Figura 3.1 Exemple de elemente multisenzoriale ale traumei (lista nu este exhaustivă) Figura 3.2 Balansoarul: când teama și agitația urcă, explorarea, învățarea și abilitatea cognitivă coboară Figura 6.1 Componentele relațiilor pozitive părinte‑copil în contextul unei traume Casete Caseta 3.1 Exerciții de reflectare prin metafore ale traumelor relaționale și de dezvoltare Caseta 5.1 Exerciții de reflecție și activități practice cu privire la puterea etichetelor Caseta 5.2 Reflecție asupra propriei experiențe cu primirea laudelor și feedbackul pozitiv Caseta 6.1 Exercițiu de reflecție centrat pe orchestra/corul de parentaj Caseta 6.2 Exercițiu de reflecție asupra re‑parentajului terapeutic al unui copil care a trăit traume relaționale și de dezvoltare Caseta 6.3 Exercițiu de reflecție despre cum să‑ți păstrezi echilibrul în timpul unui conflict și ce stiluri de răspuns există Caseta 6.4 Activitate practică și reflecție asupra comportamentului ca formă de comunicare Caseta 6.5 Activitate practică și reflecție cu privire la vârsta/stadiul/abilitățile sociale, emoționale și de dezvoltare versus vârsta/stadiul/abilitățile determinate cronologic Caseta 6.6 Activitate practică și reflecție pe tema alegerii bătăliilor Caseta 6.7 Activitate practică și reflecție pe tema greșelilor, reparării relaționale și modului în care ne cerem scuze Caseta 6.8 Activitate practică și reflecție asupra tipului de părinte și de relație Caseta 7.1 Exercițiu de reflecție cu privire la răspunsurile de tip luptă‑fugi‑îngheață Caseta 7.2 Exercițiu de reflecție asupra importanței grijii față de sine și față de persoana de îngrijire Caseta 7.3 Activități practice și exerciții de reflecție cu privire la grija față de sine, empatie și puncte sensibile (I) Caseta 7.4 Activități practice și exerciții de reflecție cu privire la grija față de sine, empatie și puncte sensibile (II) Caseta 7.5 Reamintirea unor conversații. Întrebări inspirate din terapia narativă Caseta 7.6 Activități practice și exerciții de reflecție (așteptări, obiective SMART și modalități înțelepte de a vă alege bătăliile) Caseta 7.7 Shoshana: exemplu de caz privind integrarea unor tehnici de grijă față de sine Caseta 8.1 Ethan — exemplu de caz Caseta 8.2 Caleidoscopul comportamental Caseta 8.3 Activitate practică și de reflecție cu privire la propria mea relație cu furia/agresivitatea/frustrarea Caseta 9.1 Evaluări ale coșmarurilor și câteva sugestii de întrebări Caseta 10.1 Un exemplu de caz: cum să fie susținut copilul în timpul tranziției
Specificatii Carte
Limba:  Romana
Data publicării:  2020
Nr Pag:  504